Πάνε κοντά δύο μήνες από τότε που η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας διακήρυττε την έναρξη της εφαρμογής του νέου προγράμματος στο Δημοτικό Σχολείο. Το αποτέλεσμα δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μπάχαλο κλασικό για τα ελληνικά δεδομένα· τα παιδιά απλώς ταλαιπωρούνται και βασανίζονται σε τριτοκοσμικές συνθήκες.
Τον Ιούνιο που ανακοινώθηκε το πρόγραμμα, πολλοί από τους στυλοβάτες της «σοσιαλιστικής ιδέας» ανέπτυξαν μια παραφιλολογία κατηγορώντας όσους διαμαρτύρονταν, ότι κινδυνολογούν. Έτσι με τη βοήθεια πολλών Φαρισαίων του συνδικαλιστικού κινήματος, οι περισσότερες διαμαρτυρίες κατέληξαν στο κενό. Και τα πράγματα ήρθαν ακόμα μια φορά να δικαιώσουν τον πάνσοφο λαό, που μας λέει ότι στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα. Οι εκφραστές της σοσιαλιστικής μεγάλης ιδέας με ολιγαρχικό και αυταρχικό τρόπο, όπως κι άλλοτε κάνανε, προχώρησαν, όπως ήταν αναμενόμενο, στην θεσμοθέτηση του προγράμματος με τη ψήφιση και δημοσίευση στο ΕΤ.
Έτσι αφού μας πέρασε το πρώτο τσούξιμο από το ΔΝΤ, παίρνοντας διάφορα κοινωνικά αναλγητικά που η κυβέρνηση μοίραζε στο λαό μέσω των φαρμακείων των Μεγάλων Καναλιών δάσκαλοι, γονείς και μαθητές βρέθηκαν το Σεπτέμβρη στη ζοφερή πραγματικότητα. Με την Υπουργό να διαγγέλλει ότι η φετινή χρονιά θα είναι η πιο δύσκολη. (Συνταγή τρομοκρατίας και εκφοβισμού του Λαού που έχει δοκιμαστεί πολλές φορές από τους μεγαλοιδεάτες σοσιαλιστές.) Με ΔΣ συλλόγων και ενώσεων συλλόγων γονέων, άλλοτε φερέφωνα της εξουσίας, άλλοτε η επέκταση του βραχίονα στρατευμένων διευθυντών σχολείων και προϊσταμένων, άλλοτε επίδοξους δημοτικούς συμβούλους και άλλοτε απλά υποταγμένα κομματόσκυλα να αδρανούν προβάλλοντας τη φτηνή δικαιολογία «Άσε να το δούμε πρώτα στην πράξη, να μην τους κατηγορήσουμε άδικα. Καταλήξαμε να έχουμε απορημένους γονείς, δασκάλους απλά να τρέχουν για την εφαρμογή του προγράμματος και να μην φτάνουν, σχολεία με σοβαρές ελλείψεις υποδομών και προσωπικού και προπαντός κατάκοπα παιδιά με φορτωμένο πρόγραμμα. Και η κατάσταση συντηρείται και συνεχώς ανακοινώνεται από κύκλους άλλοτε επίσημα και άλλοτε ανεπίσημα ότι το πρόγραμμα θα επεκταθεί σε όλα τα Δημοτικά.
Και ως κοινός θνητός θα ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα στην Υπουργό και στον κύριο πρωθυπουργό που είναι και ο κύριο εκφραστής της γραμμής που ακολουθείται.
1ον Πως θα εφαρμόσετε το πρόγραμμα αυτό όταν περικόπτετε τις δαπάνες για την παιδεία;
2ον Πώς θα εφαρμόσετε το πρόγραμμα όταν δεν προσλαμβάνετε προσωπικό ώστε λειτουργήσουν τα σχολεία. Εδώ ίσως η κυβέρνηση της Μεγάλης Σοσιαλιστικής Ιδέας θα έδινε τη λύση με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Να μην λησμονούμε και το νόμο Αρσένη. Με 30 μαθητές ανά τάξη θα έκανε οικονομία σε προσωπικό. «Δεν μας ενδιαφέρει η ποιότητα, φτάνει να βγαίνουν τα νούμερα».
3ον Πώς θα συνεχίσετε την εφαρμογή του προγράμματος αφού και οι υπάρχουσες υποδομές δεν πληρούν τις προδιαγραφές που εσείς ψηφίζετε στη βουλή και είναι νόμος του κράτους. Σε αρκετά σχολεία αίθουσες που από το νόμο και την κατασκευή του κτηρίου έχουν φτιαχτεί για άλλη χρήση, αλλάζουν χρήση για τις ανάγκες των περιβόητων προγραμμάτων.
4ον Τα χρήματα για τις σχολικές επιτροπές έχουν μειωθεί κατά πολύ. Το γνωρίζουν πολύ καλά οι διευθυντές των σχολείων όταν πάνε να καλύψουν τις ανάγκες τόσο λειτουργικές όσο και κτιριακές. Το γνωρίζουν οι δήμοι και τα μέλη των σχολικών επιτροπών. Τα 800 Σχολεία έχουν αυξημένες ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν οικονομικά· αν βέβαια θέλετε να λέτε ότι κάνετε κάτι το καινούργιο και αναβαθμίζετε το Ελληνικό Σχολείο.
5ον Δεν θα έπρεπε να εφαρμόσετε ένα τέτοιο πρόγραμμα πιλοτικά πρώτα σε πειραματικά σχολεία που είναι οργανωμένα κατάλληλα; Σε πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος παίρνονται ιδιαίτερα μέτρα, που σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή όταν το πρόγραμμα δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, να αντισταθμίζουν τις αρνητικές επιδράσεις της εφαρμογής αυτού στους μαθητές. Θα έπρεπε στο πίσω μέρος του μυαλού σας να υπάρχει η σκέψη ότι πειραματίζεστε με Παιδιά και όχι με πειραματόζωα που στο τέλος τα πετάμε στη χωματερή. Κι αν το πρόγραμμα εφαρμόζετε πιλοτικά δεν θα έπρεπε να ρωτηθούν οι συμμετέχοντες σ’ αυτό; Δηλαδή, παιδιά, γονείς, και δάσκαλοι. Έχει το υπουργείο εκπονήσει κάποιο πρόγραμμα ώστε να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις πρώτα απ’ όλα στο Μαθητή;
Ας απαντήσουν λοιπόν οι κύριοι του Υπουργείου η και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μέσω αυτού του Blog.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου