59os.daskalos@gmail.com ή 59osdaskalos@freemail.gr

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Μετά τις επιχειρήσεις θα κλείσουν δια ροπάλου και τα σχολεία


Σβήνει το «σχολείο της γειτονιάς» ανατρέποντας την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών μαθητών και εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας προωθεί σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων με στόχο την εξοικονόμηση πόρων από το λειτουργικό κόστος των μικρών και μεσαίων σχολικών μονάδων. Το εκπαιδευτικό δυναμικό θα εξαναγκαστεί σε μαζικές μετακινήσεις για την κάλυψη των θέσεων που θα δημιουργηθούν εξαιτίας της ένταξης της Παιδείας στα περιοριστικά μέτρα για τις προσλήψεις που επέβαλε η τρόικα στο Δημόσιο (1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις).
Σύσκεψη
Οι διαδικασίες για τη μετάβαση στο μητροπολιτικό μοντέλο σχολείου προωθούνται άμεσα από το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο περιφερειακός διευθυντής Αττικής, Γ. Κουμέντος, έχει συγκαλέσει για σήμερα σύσκεψη με τη συμμετοχή των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών εκπαίδευσης με οδηγίες να ανοίξει τη συζήτηση περί συγχωνεύσεων Επισήμως το γραφείο του διευθυντή επικαλέστηκε, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του «Ε.Τ.», ότι αντικείμενο της σύσκεψης είναι η ενημέρωση για τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα της περιφέρειας.
Ανοικτό είναι, σύμφωνα με συνδικαλιστικές εκτιμήσεις, ακόμη και το ενδεχόμενο των μηδενικών προσλήψεων για την επόμενη σχολική χρονιά παρά τις διαβεβαιώσεις ότι επρόκειτο να απορροφηθούν τουλάχιστον οι εναπομείναντες διοριστέοι του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Η δραματική μείωση των προσλήψεων φέτος (λιγότερες από 3.000), κάτω από το μισό του συνήθους προγραμματισμού, παρά την πρωτοφανή αύξηση των συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών (άγγιξαν τις 12.000), θεωρείται τροχιοδεικτική βολή. Πρώτα δείγματα γραφής έδωσε ήδη το υπουργείο Παιδείας από την αρχή της χρονιάς καταπίνοντας τα κοινωνικά προγράμματα της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στα οποία έβρισκαν καταφύγιο οι πιο αδύναμες κατηγορίες του μαθητικού πληθυσμού.
Τα νεότερα είναι ότι οδηγείται σε ντε φάκτο κατάργηση και ο δημοφιλής θεσμός των αθλητικών σχολείων (174 Γυμνάσια και 57 Λύκεια), όπου πέρυσι φοιτούσαν 11.000 μαθητές. Το υπουργείο, τρεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει ακόμη τροφοδοτήσει τα σχολεία αυτά με το αναγκαίο αυξημένων προσόντων προσωπικό (προπονητές κ.λπ.), ενώ έκοψε τα κονδύλια για τη μεταφορά των μαθητών-αθλητών από το σχολείο στους χώρους άθλησης μεταθέτοντας στους γονείς τη σχετική ευθύνη. Παράλληλα ενέταξε στο ΕΣΠΑ τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τους οποίους δεν πληρώνει, ενώ διακινδυνεύει να μην εγκριθεί η σχετική δαπάνη από την αρμόδια διαχειριστική αρχή.
Το μοντέλο που αντιγράφουν στο υπουργείο Παιδείας είναι το πορτογαλικό. Στην Πορτογαλία έχουν δρομολογηθεί από πέρυσι λουκέτα σε όλα τα σχολεία του πρώτου κύκλου βασικών σπουδών (της αντίστοιχης με την ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση) που αριθμούν λιγότερους από 21 μαθητές. Αυτά είναι χιλιάδες, διασκορπισμένα σε διάφορες περιοχές μιας τεράστιας αγροτικής ζώνης που υπάρχει στην Πορτογαλία, όπου πλέον οι μαθητές αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις και να μένουν όλη τη μέρα εκτός σπιτιού. Η πορτογαλική κυβέρνηση προσπαθεί να ενώσει σχολεία με δυναμικό 3.000 μαθητών και περισσότερους από 400 καθηγητές ανά μονάδα εξοικονομώντας δαπάνες από τη συγκέντρωση υποδομών και προσωπικού.
Αντιδράσεις
Σήμερα στη χώρα που αποτελεί τον επόμενο στόχο των διεθνών κερδοσκόπων το ποσοστό των μη μόνιμων εκπαιδευτικών έχει εκτιναχθεί στο 40% ύστερα από κύμα μαζικών απολύσεων. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται ακόμη περί το 20%. Μετά την Πορτογαλία, που το έκανε μερικά χρόνια νωρίτερα, και η Ελλάδα εφαρμόζει ήδη σε ευρεία κλίμακα την πρακτική του περιοδεύοντος εκπαιδευτικού που γυρνάει από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσει ωράριο.
Χθες η κυβέρνηση δέχθηκε σφοδρή επίθεση εξ οικείων. Η ΠΑΣΚ δασκάλων με αφορμή διαρροές για μαχαίρι στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών ανακοίνωσε ότι «κάθε σκέψη για περαιτέρω περικοπές αποτελεί όχι απλά κόκκινη γραμμή αλλά πραγματική αιτία πολέμου. Ας γνωρίζουν καλά οι "ανώνυμοι κυβερνητικοί κύκλοι"», προειδοποίησε η ΠΑΣΚ, ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις που θα γίνουν με πρωτοπόρα την παράταξή μας, σε μια τέτοια περίπτωση, δεν θα έχουν προηγούμενο σε διάρκεια και σε ένταση». ■
Πηγή: Ελέυθερος Τύπος

Σχόλιο του Bloger

Εδώ φτάσαμε στον πάτο. Δεν πάει άλλο προς τα κάτω. Τη χρονιά που μας πέρασε βιώσαμε τον απόλυτο βιασμό της Ελληνικής Κοινωνίας από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Τώρα το κακό απόγινε. Αυτοί βέβαια τρίβουν τις παλάμες τους. Γιατί τώρα με τον Καλλικράτη δημιουργήθηκαν τα στεγανά της εξουσίας που επιθυμούσαν. Δεν θα απευθυνόμαστε για τις πολλές ελλείψεις που έρχονται στο κράτος, αλλά στους Καλλικράτιδες. Και σιγά σιγά να και τα ελαστικά όρια των σχολικών μονάδων, και να και η διεύρυνση της οργανικότητας των εκπαιδευτικών για να μπορούν να τους μετακινήσουν πιο «ελαστικά».
Ένα μπαμ θέλουμε ακόμα, να καταργηθεί και η δωρεάν παιδεία από τη χώρα μας. Βλέπετε θέλουμε να μοιάσουμε στους Ευρωπαίους. «Γράμματα μόνο δια ολίγους».
Γιατί το πρόβλημα είναι ότι ο λαός που έχει παιδεία, δύσκολα ελέγχεται και χειραγωγείται!
Η αρχή έγινε με τα αθλητικά σχολεία. Στη χώρα που δοξάστηκε ο αθλητισμός τώρα άμα δεν έχει ο μπαμπάς λεφτά δεν γίνεται τίποτα.
Αγαπητοί επισκέπτες σε λίγο θα πέσει κι άλλη βόμβα. Η πλήρης αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος. «Αναμείνατε στο ακουστικό σας».
Και θα ήθελα να ρωτήσω στους γραμματείς και φαρισαίους της ΠΑΣΚ , τώρα τους πήρε ο πόνος; Τώρα που αγγίζει και τη δική της τσέπη και δεν έχουν τι να πουν στα κορόιδα που τους ψήφιζαν; Και μόνο αυτό είναι που τους ενδιαφέρει; Οι αλλαγές που έρχονται κάθε μέρα, αλλαγές που αφαιρούν δημοκρατικά κεκτημένα από το ελληνικό λαό δεν τους αγγίζουν. Αρκούνται να ηδονίζονται απλά και μόνο ότι είναι με το κόμμα της εξουσίας; Το σοσιαλιστικό προεδρείο της ΔΟΕ αρκείται απλά και μόνο να το παίζει γραφείο τύπου της Υπουργού. Αλλά και παλιότερα ο κ. Μπράτης μετά την μεγάλη απεργία των δασκάλων θεώρησε νίκη τα 2 χρόνια υποχρεωτικού νηπιαγωγείου. Τώρα που είναι το κόμμα που υποστηρίζει στην εξουσία γιατί δεν πιέζει για την υλοποίηση του κεκτημένου;
59ος Δάσκαλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου