Αθήνα 15/6/2010
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με βάση τις παραπάνω θέσεις, έθεσε καταρχήν το ζήτημα της αιφνιδιαστικής ανακοίνωσης των 800 σχολείων με αναμορφωμένο πρόγραμμα χωρίς να ερωτηθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όπως είχε γίνει για τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία και τις αντιδράσεις που υπάρχουν από Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. και Συλλόγους διδασκόντων γι' αυτό. Εκφράστηκε ο προβληματισμός σχετικά με την επιστημονική τεκμηρίωση βασικών αλλαγών που εισάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο των μαθητών Α΄ και Β΄ τάξης, Αγγλική Γλώσσα και εκμάθηση Η/Υ από την Α΄ τάξη, διδασκαλία των Τεχνολογιών από καθηγητές πληροφορικής κι όχι από δασκάλους με σχετική γνώση και πιστοποίηση) καθώς και σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές και το βοηθητικό προσωπικό που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου. Τονίστηκε πως όλες αυτές οι αλλαγές πραγματοποιούνται δίχως «επιπλέον δαπάνη για τον προϋπολογισμό» γεγονός που δε συνάδει με την είσοδο τόσων νέων αντικειμένων στο σχολείο, που εύλογο είναι να απαιτούν και το ανάλογο προσωπικό.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδωσε, στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν, τις παρακάτω απαντήσεις:
Η λειτουργία των 800 σχολείων αναμορφωμένου προγράμματος είναι κίνηση βελτίωσης των υπαρχόντων σχολείων διευρυμένου ωραρίου, στα οποία μπαίνουν, στο υποχρεωτικό τους πρόγραμμα, η Ξένη Γλώσσα και οι Υπολογιστές. Τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 θα λειτουργήσουν 160 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα (το οποίο θα δοθεί στη ΔΟΕ) στην κατεύθυνση του Νέου Σχολείου που ανακοινώθηκε από την Υπουργό Παιδείας.
Για την επιστημονική τεκμηρίωση των αλλαγών: Απάντησε πως η εισαγωγή της Ξένης Γλώσσας και των Υπολογιστών από την Α' και Β' τάξη ισχύει σε πολλές χώρες (π.χ. Αυστρία, Νορβηγία, Φινλανδία) και ότι αυτά τα αντικείμενα δεν έχουν «γνωστικό βάρος» και θα γίνονται στις μικρές τάξεις (Α' & Β') με «παιγνιώδη» τρόπο. Αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένες οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (τις οποίες έδωσε στη ΔΟΕ) για τη διδασκαλία των Νέων Τεχνολογιών και της Ξένης Γλώσσας από την Α' τάξη, καθώς και λογισμικά που παρήχθησαν από το Π.Ι. επί προηγούμενης κυβέρνησης.
Για την έλλειψη χρηματοδότησης και τους διορισμούς: Δεν απαιτείται επιπλέον δαπάνη για τον προϋπολογισμό γιατί οι θέσεις ειδικοτήτων που απαιτούνται (πληροφορικής, αγγλικής γλώσσας, φυσικής αγωγής, θεατρικής αγωγής) θα καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό της Β/θμιας εκπαίδευσης που πλεονάζει ή από το διορισμό αναπληρωτών και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου. Από τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα προκηρυχθούν, για μόνιμο διορισμό οι απαιτούμενες και προβλεπόμενες θέσεις ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά δήλωσε πως δεν είναι έτοιμη να απαντήσει.
Επισήμανε ότι ο Ολοήμερο σχολείο είχε ως τώρα πετύχει τον κοινωνικό όχι όμως και τον παιδαγωγικό στόχο του καθώς, επίσης, πως τα 28 πιλοτικά Ολοήμερα είναι πολύ δαπανηρά κι υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για το αν πέτυχαν τους στόχους τους.
Με τη λειτουργία των 800 σχολείων ενοποιείται ο σύλλογος των διδασκόντων, ο οποίος στα πλαίσια της αυτονομίας του θα μπορεί να διαμορφώσει το κατάλληλο απογευματινό πρόγραμμα και τον αριθμό των ωρών ανά αντικείμενο.
Το αίτημα «η τσάντα στο σχολείο» δε θα μπορέσει να ικανοποιηθεί αν προηγουμένως δε μειωθεί ο όγκος της ύλης.
Για το αντικείμενο της Πληροφορικής θα αξιοποιηθούν καθηγητές πληροφορικής κι όχι δάσκαλοι με πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες αφού οι δάσκαλοι δεν είναι ακόμη «καταρτισμένοι» και οι καθηγητές πληροφορικής με μια σύντομη επιμόρφωση θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αντικειμένου. Και για τα δύο αντικείμενα ο σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει τη χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού στο τέλος της τρίτης τάξης του Γυμνασίου.
Καμία υποχρέωση προετοιμασίας του γεύματος των μαθητών (ζέσταμα φαγητού) δεν προκύπτει για τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου.
Ύστερα από τις παραπάνω απαντήσεις και την εκτεταμένη συζήτηση που έγινε, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση (κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις αντικρουόμενες αποφάσεις του Π.Ι. όπου στη μεν πρώτη 09/2010 στις 27-4-2010 απορρίπτεται το πρόγραμμα και στη δεύτερη 10/2010 στις 4-5-2010 εγκρίνεται) και με βιασύνη. Ο κλάδος μας επιμένει στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του.
β΄ Επιμόρφωση
Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, και θα γίνει μέσα στον εργάσιμο χρόνο τους, θα αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε προαιρετική βάση και θα γίνει στα αντικείμενα που θα επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί με βάση την έρευνα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στα σχολεία με ερωτηματολόγια.
Δήλωσε πως θα υπάρξει αξιοπρεπής αποζημίωση των εκπαιδευτικών, χωρίς να καθορίσει το ύψος της, που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Την ευθύνη του προγράμματος θα έχουν ο ΟΕΠΕΚ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
γ΄ Ειδική Αγωγή
Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως πρόθεση του Υπουργείου είναι να διεξαχθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, κατά τη διάρκεια του σχολ. έτους 2010 - 2011. Για το σκοπό αυτό απέστειλε σχετική επιστολή στον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Βέη.
Οι θέσεις ορίζονται σε 500 για δασκάλους και νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής.
Από τη Δ.Ο.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου