Πρώτα ο μαθητής»,
με αποκλεισμό των προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο ;
Με προφορικές εντολές προς τις/τους προϊσταμένες/-ους των δημόσιων νηπιαγωγείων οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι προϊστάμενοι γραφείων δίνουν κατευθύνσεις να κάνουν μετακινήσεις νηπίων από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο και συμπτύξεις τμημάτων στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία. Μ΄ αυτό τον τρόπο υποβαθμίζουν τον παιδαγωγικό και μορφωτικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και διαμορφώνουν τους όρους ώστε τα προνήπια να μένουν εκτός του δημόσιας εκπαίδευσης οδηγώντας έτσι τους γονείς των αποκλεισμένων προνηπίων προς τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και τα νηπιαγωγεία των δήμων. Αυτές οι πρακτικές αποτελούν επιχείρηση εγκατάλειψης της προσχολικής εκπαίδευσης.
Μετά την ψήφιση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής -αποτέλεσμα της απεργίας του 2006 που το εκπαιδευτικό κίνημα επέβαλε στην τότε κυβέρνηση- ο αριθμός των παιδιών που εγγράφονται στα δημόσια νηπιαγωγεία αυξάνεται συνεχώς. Προκύπτει έτσι η ανάγκη για ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, που οι κυβερνήσεις -συνειδητά- δε φρόντισαν να ικανοποιήσουν. Ιδιαίτερα τη φετινή σχολική χρονιά, που λόγω της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης και τις αρνητικές συνέπειες στα εισοδήματα των εργαζομένων, έχουμε μετακίνηση νηπίων από ιδιωτικά νηπιαγωγεία προς τα δημόσια. Σε συνδυασμό μάλιστα,
· με τον αριθμό των παιδιών μας που η ελληνική είναι η δεύτερή τους γλώσσα,
· με την ανάγκη για πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά με ειδικές δυσκολίες που επιβάλλεται να βρίσκονται από την προνηπιακή τους ηλικία σε τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών,
· με τη μείωση της χρηματοδότησης και την αργοπορημένη επιχορήγηση των νηπιαγωγείων,
· με τους ακατάλληλους για εκπαίδευση χώρους στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα (νοικιασμένα καταστήματα χωρίς αυλές, συνδιδασκαλία δύο τμημάτων σε μία αίθουσα, κλπ),
γίνεται φανερό πως το δημόσιο νηπιαγωγείο, αν δεν ενισχυθεί με ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και με υποστηρικτικές δομές, θα οδηγηθεί στο περιθώριο της εκπαίδευσης.
Πρώτα ο μαθητής ή πρώτα το μνημόνιο;
Με τη λογιστική ανακατανομή των παιδιών, φροντίζουν να παρουσιάσουν μειωμένο τον αριθμό των εκπαιδευτικών που είναι απαραίτητοι για να λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία και να καταργήσουν οργανικές θέσεις για να μη διορίσουν εκπαιδευτικούς. Μειώνουν έτσι τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών αυξάνοντας ανάλογα τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ορισμένου χρόνου και ελαστικά εργαζόμενων.
Δεν είναι φυσικά τυχαίο ότι φέτος, σε εφαρμογή του Μνημονίου και του Προγράμματος Σταθερότητας και με τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις λόγω της αντιασφαλιστικής μεταρρύθμισης, διόρισαν μόνο 354 νηπιαγωγούς, με αποτέλεσμα, λόγω των μεγάλων αναγκών, να προσλαμβάνουν 1305 αναπληρωτές/-τριες. Φυσικά, θα χρειαστεί στη συνέχεια να προσληφθούν άλλοι τόσοι για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα –συμπτυγμένα- τμήματα των νηπιαγωγείων.
Η κυβέρνηση - εντολοδόχος των επιταγών του ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ (της τρόικας)- έχει κάνει την επιλογή της. Δεν την ενδιαφέρει «ο μαθητής» παρά μοναχά να μειώσει το κόστος λειτουργίας του δημόσιου σχολείου κατά τις επιταγές του Μνημονίου.
Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς των παιδιών μας δε θα συναινέσουμε σ’ αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Διεκδικούμε:
· Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια (4-6 ετών). Όλα τα παιδιά στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
· Να μειωθεί ο αριθμός των νηπίων στα 15 παιδιά ανά τμήμα. Να ανακληθούν όλες οι συμπτύξεις τμημάτων και οι μετακινήσεις παιδιών.
· Να διασφαλιστεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και ο ρόλος του νηπιαγωγείου στη βάση της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού. Να μη σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο.
· Μαζικούς διορισμούς μονίμων νηπιαγωγών για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των νηπιαγωγείων.
· Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση 35085/ΣΤ1 27-3-09 (ΦΕΚ 638/14-4-09), που μετατρέπει τους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σε νηπιαγωγεία. Η απόφαση αυτή μεταξύ άλλων αναφέρει: «Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί που διαθέτουν άδεια από το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, δεν χρειάζονται αλλαγή χρήσης για να αποκτήσουν άδεια νηπιαγωγείου».!!!
· Απαιτούμε γενναία χρηματοδότηση για την εξασφάλιση επαρκούς, ασφαλούς, πλήρως εξοπλισμένης και σύγχρονης σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία.
Λέμε ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση και την «αποκέντρωση» των νηπιαγωγείων.
Δε συναινούμε στην πολιτική των χορηγιών και στην επιχείρηση ιδιωτικοποίησης πλευρών του δημόσιου Νηπιαγωγείου μέσω των δήμων του Καλλικράτη.
με αποκλεισμό των προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο ;
Με προφορικές εντολές προς τις/τους προϊσταμένες/-ους των δημόσιων νηπιαγωγείων οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι προϊστάμενοι γραφείων δίνουν κατευθύνσεις να κάνουν μετακινήσεις νηπίων από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο και συμπτύξεις τμημάτων στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία. Μ΄ αυτό τον τρόπο υποβαθμίζουν τον παιδαγωγικό και μορφωτικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και διαμορφώνουν τους όρους ώστε τα προνήπια να μένουν εκτός του δημόσιας εκπαίδευσης οδηγώντας έτσι τους γονείς των αποκλεισμένων προνηπίων προς τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και τα νηπιαγωγεία των δήμων. Αυτές οι πρακτικές αποτελούν επιχείρηση εγκατάλειψης της προσχολικής εκπαίδευσης.
Μετά την ψήφιση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής -αποτέλεσμα της απεργίας του 2006 που το εκπαιδευτικό κίνημα επέβαλε στην τότε κυβέρνηση- ο αριθμός των παιδιών που εγγράφονται στα δημόσια νηπιαγωγεία αυξάνεται συνεχώς. Προκύπτει έτσι η ανάγκη για ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, που οι κυβερνήσεις -συνειδητά- δε φρόντισαν να ικανοποιήσουν. Ιδιαίτερα τη φετινή σχολική χρονιά, που λόγω της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης και τις αρνητικές συνέπειες στα εισοδήματα των εργαζομένων, έχουμε μετακίνηση νηπίων από ιδιωτικά νηπιαγωγεία προς τα δημόσια. Σε συνδυασμό μάλιστα,
· με τον αριθμό των παιδιών μας που η ελληνική είναι η δεύτερή τους γλώσσα,
· με την ανάγκη για πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά με ειδικές δυσκολίες που επιβάλλεται να βρίσκονται από την προνηπιακή τους ηλικία σε τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών,
· με τη μείωση της χρηματοδότησης και την αργοπορημένη επιχορήγηση των νηπιαγωγείων,
· με τους ακατάλληλους για εκπαίδευση χώρους στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα (νοικιασμένα καταστήματα χωρίς αυλές, συνδιδασκαλία δύο τμημάτων σε μία αίθουσα, κλπ),
γίνεται φανερό πως το δημόσιο νηπιαγωγείο, αν δεν ενισχυθεί με ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και με υποστηρικτικές δομές, θα οδηγηθεί στο περιθώριο της εκπαίδευσης.
Πρώτα ο μαθητής ή πρώτα το μνημόνιο;
Με τη λογιστική ανακατανομή των παιδιών, φροντίζουν να παρουσιάσουν μειωμένο τον αριθμό των εκπαιδευτικών που είναι απαραίτητοι για να λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία και να καταργήσουν οργανικές θέσεις για να μη διορίσουν εκπαιδευτικούς. Μειώνουν έτσι τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών αυξάνοντας ανάλογα τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ορισμένου χρόνου και ελαστικά εργαζόμενων.
Δεν είναι φυσικά τυχαίο ότι φέτος, σε εφαρμογή του Μνημονίου και του Προγράμματος Σταθερότητας και με τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις λόγω της αντιασφαλιστικής μεταρρύθμισης, διόρισαν μόνο 354 νηπιαγωγούς, με αποτέλεσμα, λόγω των μεγάλων αναγκών, να προσλαμβάνουν 1305 αναπληρωτές/-τριες. Φυσικά, θα χρειαστεί στη συνέχεια να προσληφθούν άλλοι τόσοι για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα –συμπτυγμένα- τμήματα των νηπιαγωγείων.
Η κυβέρνηση - εντολοδόχος των επιταγών του ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ (της τρόικας)- έχει κάνει την επιλογή της. Δεν την ενδιαφέρει «ο μαθητής» παρά μοναχά να μειώσει το κόστος λειτουργίας του δημόσιου σχολείου κατά τις επιταγές του Μνημονίου.
Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς των παιδιών μας δε θα συναινέσουμε σ’ αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Διεκδικούμε:
· Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια (4-6 ετών). Όλα τα παιδιά στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
· Να μειωθεί ο αριθμός των νηπίων στα 15 παιδιά ανά τμήμα. Να ανακληθούν όλες οι συμπτύξεις τμημάτων και οι μετακινήσεις παιδιών.
· Να διασφαλιστεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και ο ρόλος του νηπιαγωγείου στη βάση της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού. Να μη σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο.
· Μαζικούς διορισμούς μονίμων νηπιαγωγών για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των νηπιαγωγείων.
· Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση 35085/ΣΤ1 27-3-09 (ΦΕΚ 638/14-4-09), που μετατρέπει τους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σε νηπιαγωγεία. Η απόφαση αυτή μεταξύ άλλων αναφέρει: «Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί που διαθέτουν άδεια από το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, δεν χρειάζονται αλλαγή χρήσης για να αποκτήσουν άδεια νηπιαγωγείου».!!!
· Απαιτούμε γενναία χρηματοδότηση για την εξασφάλιση επαρκούς, ασφαλούς, πλήρως εξοπλισμένης και σύγχρονης σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία.
Λέμε ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση και την «αποκέντρωση» των νηπιαγωγείων.
Δε συναινούμε στην πολιτική των χορηγιών και στην επιχείρηση ιδιωτικοποίησης πλευρών του δημόσιου Νηπιαγωγείου μέσω των δήμων του Καλλικράτη.
Πηγή: www.paremvasis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου