59os.daskalos@gmail.com ή 59osdaskalos@freemail.gr

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΣΤΟΝ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΟΛΕΘΡΟ

Από τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων
στην κατάργηση τμημάτων και θέσεων εκπαιδευτικών

Με τον πιο κυνικό και αντιδημοκρατικό τρόπο το υπουργείο Παιδείας (;) και η κυβέρνηση προχωρά στην κατάργηση περίπου 2000 σχολείων πανελλαδικά και στον υποβιβασμό πολλών ακόμα.
Βαφτίζοντας παιδαγωγική τη λογιστική λογική των αριθμών επιφέρει ένα νέο καίριο χτύπημα στην όποια δημόσια δωρεάν εκπαίδευση έχει απομείνει από την πολιτική τους τόσα χρόνια.
«Η διαδικασία των συνενώσεων – ιδρύσεων σχολικών μονάδων ολοκληρώνεται τώρα, έπειτα από δυο μήνες διαβουλεύσεων και ενδελεχούς μελέτης της κάθε περίπτωσης, του κάθε σχολείου. Εφαρμόζοντας το υπάρχον νομικό πλαίσιο, το Υπουργείο προχώρησε στις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων προς όφελος του μαθητή, με κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά». Αυτά λέει στο δελτίο τύπου των καταργήσεων το υπουργείο. Τεράστιο ψέμα. Η ανοιχτή διαβούλευση κράτησε 4 μέρες (οι δυο Σαββατοκύριακο), όπου η συντριπτική πλειοψηφία των όσων έγραψαν εκεί εκφράστηκαν αρνητικά, ενώ, το σημαντικότερο, δεν ρωτήθηκε ούτε ένας σύλλογος εκπαιδευτικών, ούτε ένας σύλλογος διδασκόντων, ούτε ένας σύλλογος γονέων. Αποφασίζουμε και διατάσσουμε στο σύγχρονο κοινοβουλευτικό ολοκληρωτισμό.
Τα παιδαγωγικά κριτήρια πάνε περίπατο αφού η όλη λογική των συγχωνεύσεων – καταργήσεων και του υποβιβασμού των σχολείων κινήθηκε μόνο στη λογική των αριθμών. Ποιο παιδαγωγικό κριτήριο επιβάλλει το κλείσιμο τμημάτων μαθητών που ήδη λειτουργούν;
Ποιο παιδαγωγικό κριτήριο επιβάλλει ως μαγικό νούμερο τους 25 μαθητές στην πρωτοβάθμια ανά τμήμα και τους 30 στα γυμνάσια και λύκεια ως τον αναγκαίο αριθμό και όχι τους 20 μαθητές ανά τμήμα σε δημοτικό – γυμνάσιο – λύκειο και τους 15 μαθητές στην προσχολική αγωγή που ζητάνε οι εκπαιδευτικοί;
Γίνεται «καλύτερο» μάθημα στα πολυπληθή τμήματα;
Πού πάρθηκε υπόψη ο αριθμός αλλοδαπών, παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, οι κτηριακές εγκαταστάσεις για τις αποφάσεις του υπουργείου; Εδώ στο Αιγάλεω καταργούν σχολείο για να κάνουν γραφεία της διεύθυνσης!!!!
Στο δελτίο τύπου το υπουργείο ανοίγει ακόμα μια κερκόπορτα. Μιλάει μόνο για 6/θέσια και 12/θέσια σχολεία. Τι γίνεται στα σχολεία που λειτουργούν 13 ή και περισσότερα τμήματα; Στην ουσία μας προετοιμάζει για τη μετακίνηση των μαθητών από σχολείο σε σχολείο. Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο μπορεί να μετακινηθεί μαθητής χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονιών του αν «περισσεύει» από κάποιο σχολείο.
«Στα αστικά κέντρα αντίστοιχα, η συνένωση Δημοτικών Σχολείων που συστεγάζονται ή συναυλίζονται, μας δίνει τη δυνατότητα να εντάξουμε τα σχολεία αυτά, που γίνονται 12/θέσια, στα πιλοτικά Ολοήμερα με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα.» Το αποτυχημένο πρόγραμμα των «νέων» σχολείων, όπου οι μαθητές παραμένουν όλοι ως τις 2:00, όπου οι δάσκαλοι όλων των ειδικοτήτων παρελαύνουν από τις τάξεις των παιδιών (πού είναι ο σταθερός δάσκαλος που λέει η κυβέρνηση;), όπου γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούν την κατάργηση του, εμφανίζεται ως ο παιδαγωγικός λόγος!!!
Όσο για την εξοικονόμηση χρημάτων από την κατάργηση της μιας θέσης διευθυντή, η ίδια η κυβέρνηση την καταρρίπτει με το πόρισμα της επιτροπής για το νέο μισθολόγιο και το σχέδιο για τους νέους διευθυντές – αξιολογητές (βλ. αφεντικά) που έχει δει το φως της δημοσιότητας. Εκεί προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση των μισθών τους (βλέπε αύξηση) γιατί η θέση ευθύνης πρέπει να αμείβεται. Έχοντας φυσικά την ευθύνη για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την αυτοαξιολόγηση των σχολείων, τον πειθαρχικό έλεγχο που φτάνει ως την περικοπή του 1/6 του μισθού, αλλά και την απόλυτη εξουσία πάνω στο σύλλογο διδασκόντων που υποβιβάζεται σε συμβουλευτικό – διακοσμητικό ρόλο.
Ευθύνη στο καλλικρατικό εκπαιδευτικό τοπίο που δημιουργείται δεν έχει μόνο η κυβέρνηση. Άξιοι συμπαραστάτες της και όλα εκείνα τα στελέχη, περιφερειάρχες, διευθυντές εκπαίδευσης, προϊστάμενοι και σχολικοί σύμβουλοι που νομιμοποίησαν με τις «προτάσεις» τους αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Ευθύνη έχει και ο υποταγμένος συνδικαλισμός της ΔΟΕ που δεν έχει προχωρήσει σε καμιά κίνηση απόκρουσης της επίθεσης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στελέχη του, νυν και πρώην, συμμετέχουν στο σχεδιασμό είτε ως σημερινά στελέχη της εκπαίδευσης είτε ως σύμβουλοι χωρίς θεσμικό ρόλο.
Τι σημαίνει πρακτικά για τα σχολεία:
Στην Α Αθήνας υποβιβάζονται οργανικά 26 σχολεία με συνολικό αριθμό οργανικών θέσεων που χάνονται 58 (συνυπολογίζουμε και τις θέσεις που θα χαθούν από τα δυο πρώην 28 πιλοτικά ολοήμερα που λειτουργούσαν με πλήρη προσωπικό στη μεσημεριανή ζώνη).
Συγχωνεύονται – καταργούνται 68  Δ. Σχ. με συνολικό αριθμό οργανικών θέσεων που χάνονται 237 (δασκάλων πρωινών τμημάτων, δασκάλων ολοήμερων, διευθυντών και ειδικοτήτων). Ο υπολογισμός των θέσεων στο ολοήμερο των 12/θέσιων σχολείων γίνεται με βάση το πρόγραμμα των σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα ( Ένας εκπαιδευτικός ανά 125 παιδιά).
Υπενθυμίζουμε ότι ήδη από πέρσι υπάρχουν περίπου 100 εκπαιδευτικοί που δεν έχουν οργανική θέση για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών, στην Α Αθήνας μόνο, που μένουν χωρίς οργανική θέση είναι 394 συνολικά.
Υπάρχει ορατός κίνδυνος να χαθούν και άλλα ήδη υπό λειτουργία τμήματα. Και αναφερόμαστε σε αυτά που είναι πέρα από το μαγικό αριθμό 12 τμημάτων που λέει το υπουργείο ανά σχολείο. Και αυτό ισχύει τόσο στα υπό συγχώνευση – κατάργηση σχολεία, όσο και σε αυτά που θεωρητικά δε θίγονται αυτή τη στιγμή. Ο αριθμός αυτών των τμημάτων αγγίζει τα 200 στην Α Αθήνας!!! Ακόμα και αν διατηρηθούν αυτά τα τμήματα θα λογίζονται ως λειτουργικό και όχι οργανικό κενό και σε κάθε νέα περικοπή θα είναι τα πρώτα υποψήφια προς κατάργηση!!!
Και φυσικά οι μεγάλοι χαμένοι σε όλη αυτή την ιστορία είναι τα παιδιά, οι μαθητές που καταδικάζονται στη μνημονιακή αμάθεια, συνέχεια, αφορμή και αιτία εφαρμογής όλων των αντιδραστικών σχεδιασμών που είχαν τόσο χρόνια οι κυβερνώντες κάθε απόχρωσης.
Χαμένοι και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί αφού με τον τρόπο αυτό «εξοικονομούν» εκπαιδευτικούς, άρα δε χρειάζονται μόνιμους διορισμούς, αλλά ούτε πολλούς αναπληρωτές των πολλών κατηγοριών που υπάρχουν, μιας και αυτό το ρόλο θα παίζει ο εφεδρικός στρατός των εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται στη «διάθεση» των διευθύνσεων και των περιφερειών με δικαίωμα να τους μετακινεί όπου θέλουν.
Ας το μάθουν όμως όλοι καλά. Η μάχη δεν έχει τελειώσει. Θα βρίσκουν μπροστά τους!! Το δίλημμα έχει τεθεί: Ή αυτοί ή εμείς!!!!
Λουκάς Καβακλής
αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ Α Αθήνας
εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου