59os.daskalos@gmail.com ή 59osdaskalos@freemail.gr

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Η σφαγή των αμνών

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

Α΄ΑΘΗΝΑΣ

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες στο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Α Αθήνας, με τη διαδικασία της «συνέντευξης» και των ενστάσεων για την τελική κατάταξη του πίνακα.
- Για μια φορά ακόμα αποδεικνύεται περίτρανα ότι ο ρόλος και ο χαρακτήρας της διευθυντικής θέσης – πολύ περισσότερο όπως θέλει να τη μετατρέψει το υπουργείο Παιδείας με το προσχέδιο νόμου που έχει δει το φως δημοσιότητας – είναι κομμένος και ραμμένος στις επιδιώξεις της κυβέρνησης και κάθε κρατικής εξουσίας. Γίνεται φανερό ότι προσπαθούν να ξεμπερδέψουν ακόμα και με αυτό το διευθυντή που τηρούσε τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των εκπαιδευτικών, που έβαζε σε προτεραιότητα τα εργασιακά τους δικαιώματα, αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, την ίδια τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.
- Τρανή απόδειξη ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο των ερωτήσεων από τη λεγόμενη τράπεζα θεμάτων που επεξεργάστηκε επιτροπή του υπουργείου. Στις ερωτήσεις αυτές κυριαρχούσε η λογική του διευθυντή – μάνατζερ ή σωστότερα της προσαρμογής της εκπαίδευσης στο τρίπτυχο πελάτες = μαθητές , εκπαίδευση = παραγωγική διαδικασία, εκπαιδευτικοί = το μέσο της αντίληψής τους. Πολλές ερωτήσεις είχαν λάθος πλαίσιο ενδεικτικών απαντήσεων που είχαν δοθεί ως οδηγία από το υπουργείο. Λάθη του στυλ ο διευθυντής δεν υποχρεούται να ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για τα θέματα σύγκλισης του συλλόγου διδασκόντων ή ερωτήσεις που αφορούσαν την απογευματινή απασχόληση εκπαιδευτικών ή το ζήτημα της συμμετοχής γονιών στα οικονομικά του σχολείου συνεισφέροντας σε αυτό. Δεν έλειπαν και ερωτήσεις για το συνδικαλιστικό κίνημα που μπαίνει φραγμός λόγω «συντήρησης» στις αλλαγές που προωθούνται (ευέλικτη ζώνη – καινοτόμα προγράμματα – αυτοαξιολόγηση).

Φυσικά τίποτε δεν ήταν λάθος για το υπουργείο. Απλώς στις ερωτήσεις και τις απαντήσεις αποτύπωναν το νέο ρόλο του διευθυντή , τη θέληση τους να θεσμοθετήσουν το σχολείο της αγοράς, την πρόθεση τους να περικόψουν τα όποια στοιχεία παιδαγωγικής ελευθέριας υπάρχουν ακόμα, να περιστείλουν τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Όμως για το περιεχόμενο της τράπεζας θεμάτων θα επανέλθουμε ξανά με νέο ενημερωτικό σημείωμα.

Όσο για τη δική μας στάση ήταν καταγγελτική για το περιεχόμενο των ερωτήσεων και απαιτήσαμε να μην γίνονται ερωτήσεις που αφορούν την αξιολόγηση, το να εφαρμόστηκε η «αυτοαξιολόγηση» στα σχολεία και γιατί όχι, όπως και ερωτήσεις για τα «νέα καθήκοντα» των διευθυντών με βάση το προσχέδιο νόμου της κυβέρνησης ζητήματα που έγιναν αποδεκτά από το συμβούλιο επιλογής. ‘Όπου «ξέφευγαν» οι ερωτήσεις μαζί με τον άλλο αιρετό διακόπταμε την διαδικασία και δεν απαντούσε ο υποψήφιος στην ερώτηση.

- Η πρώτη ωμή παρέμβαση της κυβέρνησης στη διαδικασία επιλογής – εκτός φυσικά από τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 3848 που διέπει τη διαδικασία- αφορούσε τα λεγόμενα αντικειμενικά μόρια. Εκεί ως και το τέλος της διαδικασίας είχαμε φωτογραφικές διατάξεις – διευκρινήσεις που αφορούσαν την πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες (ποια πιστοποιητικά αναγνωρίζονται) με αποκορύφωμα τους επιμορφωτές Β επιπέδου και τα σεμινάρια κάποιων ωρών. Είχαμε παρεμβάσεις για το ποια μεταπτυχιακά και διδακτορικά αναγνωρίζονται με κορυφαίο μεταπτυχιακό σχολών υγείας. Είχαμε παλινωδίες γύρω από την προϋπηρεσία σε άλλους δημόσιους οργανισμούς και ποιοι λογίζονται ως διευθυντική θέση ή θέση προϊσταμένου. Και φυσικά είχαμε το αλαλούμ με τα πτυχία ξένων γλωσσών για το ποια αναγνωρίζονται και ποια είναι νόμιμα ή όχι. Στην περίπτωση αυτή το υπουργείο προσπαθεί να εμφανίσει τον εαυτό του με τη σημαία της κάθαρσης αλλά αυτή η κυβέρνηση και η προηγούμενη είναι οι υπαίτιοι για τη φάμπρικα μεταπτυχιακών, διδακτορικών ή πιστοποιήσεων σε ξένες γλώσσες.

Στο συγκεκριμένο ζήτημα καταψηφίσαμε στο συμβούλιο κάθε διευκρινιστική εγκύκλιο που ήρθε μετά την ανάρτηση των αντικειμενικών μορίων όμως η θέση μας δεν έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία.

- Η σύνθεση των συμβουλίων επιλογής αποτύπωναν και τη «νέα» αντίληψη του υπουργείου. Η τοποθέτηση τριών σχολικών συμβούλων δεν αφορούσε το «επιστημονικό κύρος» των συμβουλίων αλλά το άνοιγμα μιας νέας σελίδας στην εκπαίδευση σε ότι αφορά τα στελέχη με προτεραιότητα την τεχνοκρατική αντίληψη του στελέχους, την προσπάθεια «απογαλακτισμού» του από τους πρώην συναδέλφους του (το πρώην αφορά την αντίληψή τους), το ξεπέρασμα ακόμα και του δικού τους υποταγμένου συνδικαλιστικού κινήματος όπως το έχουμε γνωρίσει ως σήμερα. Αυτό αποτυπώθηκε και στις ερωτήσεις (όπου κρινόταν ο/η υποψήφια από τη συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο ως απαραίτητη κίνηση σε κάθε ζήτημα στο σχολείο) αλλά και στις βαθμολογίες των υποψηφίων όπου έδιναν ιδιαίτερο βάρος και στη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση σε όποιον υποψήφιο την είχε. Αποτυπώθηκε και στη βαθμολογία συνδικαλιστικών στελεχών που είχαν κρατήσει αντίσταση σε θέματα σύγκρουσης με το υπουργείο και από την άλλη πλευρά στη θετική ενίσχυση όσων έδειξαν με πράξεις και λόγια ότι προσαρμόζονται στη νέα (αντιδραστικότερη) πραγματικότητα.

«Φυσικά»… κάποιος άγνωστος στο συμβούλιο συνάδελφος κρινόταν με μεγαλύτερη σκληρότητα ιδιαίτερα αν βρισκόταν στην περιοχή του λυκόφως στη ζώνη των 14 -16 μορίων στα μετρήσιμα.

Στην όλη διαδικασία καταγράψαμε ερωτήσεις και απαντήσεις σε κάθε συνέντευξη ώστε να είναι στη διάθεση κάθε συναδέλφου ή συναδέλφισσας το επιθυμεί.

-Στην όλη διαδικασία κρατήσαμε σαφέστατα αντιαξιολογική στάση μη μπαίνοντας στο παιχνίδι της βαθμολόγησης βάζοντας 15 σε όλους / όλες εκτός από εκείνους που είχαν ονομαστικές καταγγελίες από συλλόγους εκπαιδευτικών τη ΔΟΕ ή σύλλογο διδασκόντων όπου τοποθετηθήκαμε αρνητικά ως αντιπρόσωποι των εκπαιδευτικών και των συλλογικών τους οργάνων στα συμβούλια. Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις όπου υπήρχαν καταγγελίες από συναδέλφους και οι υποψήφιοι έχουν ταχθεί με λόγια και πράξεις ενάντια σε συλλογικές αποφάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος (π.χ εφαρμογή αξιολόγησης, είσοδος συμβούλου ή διευθυντή στην τάξη για να βαθμολογήσει τον εκπαιδευτικό, είσοδος χορηγών στα σχολεία), στηριζόμενοι στις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των Συλλόγων της Α Αθήνας αλλά και της Γενικής Συνέλευσης της; ΔΟΕ (απόφαση Ιουνίου 2006) βάλαμε παύλα (-).

- Στη διαδικασία της συνέντευξης υποψήφιος ζήτησε την εξαίρεση όλης της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης από τη διαδικασία και όχι μόνο του παρόντα εκπροσώπου με το σκεπτικό ότι θα τηρήσει την απόφαση του Συλλόγου Αθηνά στη βαθμολόγησή του. Η ένσταση του δεν έγινε αποδεκτή από το Συμβούλιο Επιλογής μιας και στρεφόταν ενάντια σε ολόκληρη παράταξη.

- Στο τέλος της διαδικασίας με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των συνεντεύξεων υπήρξε ανώνυμη απειλή για τη ζωή των δυο αιρετών και των οικογενειών τους από υποψήφιο, απειλή η οποία έχει καταγραφεί – μαγνητοφωνηθεί για κάθε νόμιμη χρήση. Μάλλον κάποιους έχει ενοχλήσει πολύ το γεγονός ότι η αντισυναδελφική στάση κάποιων πληρώνεται και στην πράξη από το εκπαιδευτικό κίνημα και τους εκπροσώπους τους , όταν τηρούν τις συλλογικές αποφάσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών. Αλλά δεν θα τους κάνουμε τη χάρη… σιγά μην κλάψω σιγά μη φοβηθώ….

- Πιστεύουμε ότι η πραγματική «κρίση» των νέων διευθυντών θα γίνει μέσα στη σχολική πραγματικότητα. Εκεί θα κριθούν με βάση την τήρηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών όπως απορρέει από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, την τήρηση των εργασιακών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών όπως απορρέει από τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους.

-Τέλος θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρχουν πιέσεις και απειλές σε υποψηφίους από άλλους υποψηφίους να μη δηλώσουν συγκεκριμένα σχολεία ώστε να ευνοηθούν συγκεκριμένοι υποψήφιοι. Καλούμε τους συναδέλφους να καταγγείλουν επίσημα όπου υπήρξαν τέτοιες ενέργειες να τελειώνουμε με τα «φέουδα».





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου