59os.daskalos@gmail.com ή 59osdaskalos@freemail.gr

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Αξιολόγηση στα πιλοτικά σχολεία νέων αναλυτικών προγραμμάτων


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372    
                                                                                                                                       Αθήνα, 12-4-2012

Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, γραφεία, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής

ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση στα πιλοτικά σχολεία νέων αναλυτικών προγραμμάτων

Μετά τον ορισμό των σχολείων ως πιλοτικά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδσκόντων, την πραγματοποίηση μιας επιμόρφωσης που μόνο στόχο είχε τα κονδύλια από τα ΕΣΠΑ και ξεκίνησε το Δεκέμβρη του ‘11, την απουσία της απαραίτητης, για τη λειτουργία του πολυδιαφημιζόμενου «νέου» σχολείου, υλικοτεχνικής υποδομής, φτάσαμε στην ώρα της αξιολόγησης!!!

Είναι γνωστό ότι το ...
πρόγραμμα αυτό δεν έχει εφαρμοσθεί σε σχεδόν κανένα σχολείο, καθώς δε συνάντησε τη συναίνεση των εκπαιδευτικών. Κι όμως αυτό που δεν έγινε, πρέπει να αξιολογηθεί. Στις 25/4 τα σχολεία καλούνται να αποστείλουν στο Υπουργείο συμπληρωμένα τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης ενώ ήδη πιο πριν έχουν δεχθεί αλλεπάλληλες επισκέψεις προωθητών-αξιολογητών στα σχολεία. Πολλά σχολεία έχουν διατυπώσει με αποφάσεις τους την αδυναμία εφαρμογής του προγράμματος. Έχουν εκθέσει όλες τις απόψεις και τις θέσεις τους στους επισκέπτες αξιολογητές. Παρ’ όλα αυτά καλούνται να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια για να διευκολύνουν την υλοποίηση του έργου. Ενός έργου (βλ. ΕΣΠΑ) που είναι μόνο στα χαρτιά και στην πραγματικότητα δεν αφορά στο παραμικρό τα ίδια τα σχολεία και τη λειτουργία τους. Άλλωστε, το ίδιο το υπουργείο  δεν τήρησε στο ελάχιστο τις προϋποθέσεις που έθεσε για την εφαρμογή του προγράμματος (ενημέρωση για τα αναλυτικά προγράμματα, ουσιαστική επιμόρφωση, υλικοτεχνική υποδομή, παρουσία-υποστήριξη των σχολείων από τους προωθητές) και παρόλα αυτά έρχονται να απαιτήσουν και να αξιολογήσουν την εφαρμογή του προγράμματος και των εκπαιδευτικών.

Η διαδικασία συμπλήρωσης των εντύπων αξιολόγησης εξυπηρετεί τα οριζόμενα από το ΕΣΠΑ και επιχειρεί να εισάγει τη διαδικασία αξιολόγησης για το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Αποτελεί τον προπομπό της αξιολόγησης που έρχεται στο επόμενο διάστημα σε όλα τα σχολεία και συνδέεται με τις απολύσεις και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. του συλλόγου καλεί:
§   τους συναδέλφους των πιλοτικών σχολείων να μη συμπληρώσουν κανένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης και να μη συμμετάσχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία και παρέχει για αυτό πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη

§   το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προχωρήσει σε συνάντηση για τους εκπαιδευτικούς των  πιλοτικών σχολείων, και τους συλλόγους Π.Ε. σε ώρα μετά τη λήξη λειτουργίας των σχολείων και να τοποθετηθεί  στο θέμα των πιλοτικών σχολείων σεβόμενο τις αποφάσεις, τις δράσεις και τις ήδη εκφρασμένες απόψεις συλλόγων και εκπαιδευτικών

§   τη ΔΟΕ να συμπεριλάβει το θέμα του Νέου σχολείου και των πιλοτικών στα θέματα της ημερήσιας διάταξης της Γ.Σ του Ιουνίου

§   καλεί τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τους συλλόγους διδασκόντων να πάρουν ανάλογες αποφάσεις

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η κριτική μας στο «νέο» σχολείο δεν γίνεται από τη σκοπιά συντεχνιακών συμφερόντων αλλά από θέσεις υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας που καταστρατηγούνται ακόμα πιο βάναυσα με το «νέο» σχολείο:
Σ’ αυτό το σχολείο κεντρικό ρόλο κατέχουν οι δεξιότητες, το τι θα είναι ικανός να κάνει ο εκπαιδευόμενος μετά τη μαθησιακή διαδικασία. Ο όρος γνώση δεν αναφέρεται πουθενά. Τα παιδιά μαθαίνουν τα βασικά,  τα απολύτως απαραίτητα για να επικοινωνούν, να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή  για τις συναλλαγές τους με τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, μαθαίνουν τα  στοιχειώδη  και μιας άλλης γλώσσας, στα πλαίσια του στόχου της μετακίνησης εργαζομένων στις χώρες της  Ε.Ε (βλ. κινητικότητα). Η αγορά είναι εκείνη που διαμορφώνει την τελική λίστα προσόντων και σ’ αυτήν απαιτούνται άνθρωποι ευέλικτοι, ευπροσάρμοστοι, παραγωγικοί κι αποδοτικοί. Η «μεταρρύθμιση» αυτή έγινε γρήγορα, βεβιασμένα, χωρίς δημόσιο διάλογο αλλά αποκλειστικά εντός των πλαισίων και των επιταγών των ευρωπαϊκών πολιτικών και των χρονοδιαγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Το νέο σχολείο είναι παρόν και καλείται να υλοποιήσει τον επόμενο βασικό στόχο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020»: της κοινωνικής συνοχής (έτσι αποκαλείται με sic τρόπο, η συνήθεια στη μη αμφισβήτηση, στη δημιουργία του πειθήνιου πολίτη που τα κάνει όλα χωρίς διαμαρτυρία και χωρίς μισθό βλ. εθελοντισμός) και της εκπαίδευσης συνδεδεμένης απόλυτα με τις ανάγκες της αγοράς.
  Αυτές τις πολιτικές στο χώρο της παιδείας το υπουργείο τις έντυσε με το μανδύα του νέου σχολείου και προσπάθησε να τις πλασάρει ως τις μεγάλες καινοτομίες στο χώρο της εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί δε θα συμπράξουν με τη σιωπή τους σ’ ένα ακόμα έγκλημα
Αγωνιζόμαστε για ενιαίο 12χρονο, δημόσιο, δωρεάν σχολείο
με δίχρονη προσχολική αγωγή
των όλων και των ίσων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου