sintonistikopilotika@gmail.com
Συνάδελφοι
και συναδέλφισσες,
Την Τρίτη 20/3/2012 συναντηθήκαμε στο 144ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
για να συζητήσουμε την πορεία της πιλοτικής εφαρμογής
των νέων προγραμμάτων, τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τις “φιλικές”
επισκέψεις των προωθητών, τη συμμετοχή στη...
διαδικασία αξιολόγησης του προγράμματος και να προγραμματίσουμε τις δράσεις μας το επόμενο διάστημα.
διαδικασία αξιολόγησης του προγράμματος και να προγραμματίσουμε τις δράσεις μας το επόμενο διάστημα.
Όπως θα
έχετε πληροφορηθεί έχει ήδη ξεκινήσει σε κάποια σχολεία η αξιολόγηση της κατ’
ευφημισμό πιλοτικής εφαρμογής του Νέου Σχολείου. Η αξιολόγηση αυτή επιχειρείται
να γίνει με τη φιλική επίσκεψη κάποιων προωθητών που έχουν αναλάβει τα σχολεία
μας. Οι προωθητές αυτοί, που μπορεί να είναι δάσκαλοι, ή σχολικοί σύμβουλοι ή
συνεργάτες Πανεπιστημίων ή και κάτι άλλο, έχουν αναλάβει να αξιολογήσουν την
πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, στα σχολεία της ευθύνης τους και σε όλα τα
μαθήματα. Η διαδικασία αυτή πρόκειται να ολοκληρωθεί άμεσα διότι έτσι
επιτάσσουν τα χρονοδιαγράμματα της εκτέλεσης των ενεργειών του προγράμματος που
χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Η
παρωδία της πιλοτικής εφαρμογής φαίνεται να μην έχει τελειωμό. Ξεκινήσαμε με:
- τον πρόχειρο σχεδιασμό του Νέου Σχολείου
- τον αιφνιδιαστικό ορισμό των 99 δημοτικών σχολείων και 21 νηπιαγωγείων
- την παντελή απαξίωση των σχολείων ως προς την ενημέρωση και τη συνεργασία
- την καθυστερημένη και προσχηματική διήμερη επιμόρφωση, που μάλλον περίεπλεξε τα πράγματα παρά αποσαφήνισε τους στόχους
- τη μη χρηματοδότηση των σχολείων προκειμένου να ανταποκριθούν στο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν
και
προχωράμε:
- με τις επισκέψεις κάποιων προωθητών - αξιολογητών του προγράμματος
Ενός
προγράμματος που όλοι γνωρίζουν ότι δεν έχει εφαρμοσθεί διότι ήταν αδύνατη η
εφαρμογή του. Μιας αξιολόγησης που έχει σκοπό να εκταμιευθούν χρήματα από το
ΕΣΠΑ και να νομιμοποιήσει με επιστημονικοφανείς όρους την επιτυχία και την
αποτελεσματικότητα του Νέου Σχολείου. Ενός ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ που δεν αφορά το
σχολείο αλλά τη χρηματοδότηση επιτροπών, συμβούλων, ειδικών και παρα-ειδικών.
Σε αυτή
τη φαρσοκωμωδία μιας ακόμη ψευδεπίγραφης μεταρρύθμισης δεν μπορούμε να
προσφέρουμε τη συναίνεση μας. Στην
παρούσα φάση, τη στιγμή που η χώρα και οι πολίτες πτωχεύουν και οδηγούνται στην
εξαθλίωση εγείρεται για μας θέμα ηθικής τάξης.Τι χρειάζονται αυτά τα
προγράμματα αν δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού αυτής της χώρας; Τι
χρειάζεται ένα ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, αν δεν είναι ένα σχολείο που να συναντάται με την
τρέχουσα ελληνική πραγματικότητα, με τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, με στόχο τη
διαμόρφωση ενός σχολείου που θα αποτελέσει το όχημα για το μετασχηματισμό της
κοινωνίας στη βάση των λαικών αναγκών; Τι χρειάζεται να έχουμε αυτή την
τεράστια ροή εκατομμυρίων, όταν ούτε ένα ευρώ δεν φτάνει στα σχολεία αλλά
ξοδευέται σε αμοιβές ειδικών και συμβουλατόρων; Σε αυτή την διαδικασία
κατασπατάλησης δημοσίων πόρων, εμείς οι δάσκαλοι δεν μπορούμε με οποιαδήποτε
τρόπο να συναινέσουμε. Ιδιαιτέρως όταν καλούμαστε ως μαριονέτες να
εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του προγράμματος μεταμορφωνόμενοι άλλοτε σε ευτυχείς
επιμορφούμενους και άλλοτε σε σκεπτόμενους αξιολογούμενους.
Καλούμε
τους συναδέλφους των πιλοτικών σχολείων:
- να πάρουν αποφάσεις των συλλόγων τους (όπως έχουν ήδη κάνει πολλά πιλοτικά σχολεία) και να αρνηθούν να συμμετάσχουν στην προσχηματική αξιολόγηση του προγράμματος. Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με την ενότητά τους να σταθούν δίπλα στον κάθε συνάδελφο στον οποίο θα πέσει πρώτος ο κλήρος της αξιολόγησης. Η ενότητά και η έμπρακτη αλληλεγγύη μεταξύ μας είναι η μόνη μας δύναμη. Η βούλα της αξιολόγησης εξασφαλίζει και την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων. Το υπουργείο επιδιώκει διαμέσου της παρωδίας της πιλοτικής εφαρμογής και της συνακόλουθης αξιολόγησης της να εξασφαλίσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών, έστω και με τη συμμετοχή τους στον ελάχιστο βαθμό, ώστε να νομιμοποιείται στην πλήρη εφαρμογή τού σχεδίου από τη νέα σχολική χρονιά.
- Στις επιμορφώσεις που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα να μην υπογράψουν στα παρουσιολόγια του ΕΣΠΑ αλλά σε παρουσιολόγια των συλλόγων ΠΕ
- Να απαιτήσουν από τη ΔΟΕ να τοποθετηθεί στο θέμα των πιλοτικών σχολείων και να καλύψει όλους τους συναδέλφους
Καλούμε
τους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών ΠΕ να συμβάλλουν στη διάχυσης της
πληροφόρησης σχετικά με τα πιλοτικά σχολεία και στο συντονισμό των δράσεων μας.
Όλοι
μαζί να αναδείξουμε το θέμα του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και να συντονίσουμε τις δράσεις
προκειμένου η ΔΟΕ να επιτελέσει
επιτέλους το ρόλο της που συνίσταται στην προάσπιση του δημόσιου
σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Οι
δάσκαλοι δεν είμαστε διεκπεραιωτές διοικητικών διαδικασιών του κράτους, δεν
είμαστε συνδιαχειριστές πολιτικών που πλήττουν τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Δεν διαλύσαμε και δεν θα διαλύσουμε
μαζί τη δημόσια εκπαίδευση. Αντιστεκόμαστε στη νομιμοποίηση πολιτικών που
διαλύουν το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και οδηγούν στην
κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Συντονιστικό πιλοτικών
σχολείων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου