59os.daskalos@gmail.com ή 59osdaskalos@freemail.gr

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Συμπεράσματα- Διαμαρτυρία από τα σεμινάρια στα ΠΕΚ Πάτρας


Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου είναι ένα από τα πιλοτικά σχολεία του Ν. Αχαΐας, ορίστηκε αυθαίρετα από το περασμένο Σεπτέμβριο ως τέτοιο, χωρίς καν να ρωτηθεί ο Σύλλογος Διδασκόντων ή οι γονείς των μαθητών, χωρίς καν να εξεταστεί αν έχει τις δυνατότητες προς τούτο 

Στη συνέχεια μετά από μήνες προγραμματίστηκαν επιμορφωτικά σεμινάρια για την
υλοποίηση των στόχων του πιλοτικού σχολείου.

Κληθήκαμε να παρακολουθήσουμε το α’ επιμορφωτικό σεμινάριο στην Πάτρα σε μη εργάσιμες ημέρες και ώρες χωρίς αμοιβή , πράγμα το οποίο αρνηθήκαμε, διότι αποτελεί παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας.

Στο δεύτερο επιμορφωτικό σεμινάριο 9 /3/2012 στην Πάτρα, παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα της Παρασκευής και έως τις 2 μ.μ., μέσα στα πλαίσια του εργασιακού μας ωραρίου.

Η κοινή αίσθηση όλων (παρά τις προσπάθειες μερικών επιμορφωτών) για το σχεδιασμό, την οργάνωση και τη μεθόδευση του προγράμματος είναι ότι επικράτησαν η προχειρότητα , η βιασύνη, ο πειραματισμός, η επιστημονική ανεπάρκεια, που έδιναν το αίσθημα της αδιαφορίας ως προς το αποτέλεσμα αλλά και ως προς την εγκυρότητα της πιλοτικής εφαρμογής . Κοινή διαπίστωση των συναδέλφων είναι ότι κατασπαταλήθηκαν χρήματα χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση.

Χαρακτηριστικό της ανεπαρκούς οργάνωσης ήταν η απουσία κάποιων επιμορφωτών. Συνάδελφοι ειδικοτήτων Φυσικής Αγωγής που ήρθαν στα Π.Ε.Κ. της Πάτρας από το Αίγιο (αρκετά μακρινή απόσταση) δεν επιμορφώθηκαν γιατί έλειπαν οι επιμορφωτές ή κάποιοι καθυστέρησαν υπερβολικά.

Μια εκ των επιμορφωτριών των ειδικοτήτων Ξένων Γλωσσών έκανε σαφείς αναφορές και κομματικές τοποθετήσεις προκειμένου να δικαιολογήσει τη στάση της και τη θέση της ως επιμορφώτρια.

Παρότι όμως κάποιοι επιμορφωτές ήταν επικριτικοί ως προς τον τρόπο οργάνωσης των σεμιναρίων από το παιδαγωγικό ινστιτούτο , επιχειρούσαν να εξασφαλίσουν την συναίνεση των εκπαιδευτικών, ώστε να νομιμοποιήσουν την αυθαιρεσία και το έλλειμμα της επιμόρφωσης, υλοποιώντας σχέδια εργασίας στα πλαίσια των πιλοτικών προγραμμάτων.

Εξαιτίας των παραπάνω διαπιστώσεων υπάρχει έντονος προβληματισμός αν και κατά πόσο μπορεί ένα τέτοιο πιλοτικό σχολείο να λειτουργήσει προς όφελος των αποδεκτών του που είναι οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, των οποίων οι γονείς δεν είναι ενημερωμένοι γι’ αυτό.

Ο σύλλογος των εκπαιδευτικών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου