59os.daskalos@gmail.com ή 59osdaskalos@freemail.gr

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Θέση Συλλόγου Επαιδευτικών ΠΕ Α' Αθήνας "Αριστοτέλης" για τα σεμινάρια τνω πιλοτικών σχολείων.


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372    
                                                                                                                                         Αθήνα, 27-3-2012

Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, γραφεία, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας

ΘΕΜΑ: Σχετικά με την επιμόρφωση-συμμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών στα πλαίσια  του Νέου σχολείου

Για άλλη μια φορά το υπουργείο παιδείας αγνοώντας επιδεικτικά τις εκφρασμένες και με επιχειρήματα θεμελιωμένες ενστάσεις των εκπαιδευτικών των πιλοτικών σχολείων και των συλλόγων Π.Ε. σχετικά με τα...
επιμορφωτικά σεμινάρια που πραγματοποιούνται για το «νέο» σχολείο και ταυτόχρονα καταπατώντας κάθε εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών καλεί σε νέα σεμινάρια στις 30 και 31/3.
Ο σύλλογός μας δηλώνει την πλήρη αντίθεσή του στη μεθόδευση αυτή και:

Καλεί τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν σε όσα από τα σεμινάρια πραγματοποιούνται σε ώρες εκτός εργασιακού ωραρίου, να πάρουν αποφάσεις άρνησης συμμετοχής αυτές τις ώρες και παρέχει γι' αυτό πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη, δεδομένης και της απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (Αρ. Πρωτ. 295/ 14/10/2011). Κανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να παραβρεθεί στο σεμινάριο πέρα από το εργασιακό του εξάωρο, αφού δε θα αμειφθεί υπερωριακά. Ταυτόχρονα, για όσους συλλόγους διδασκόντων το επιθυμούν, ο σύλλογός μας, διερευνά τη δυνατότητα της μη συμμετοχής των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια και της λειτουργίας των σχολείων κανονικά την Παρασκευή 30/3. Για το ζήτημα αυτό θα επανέλθουμε με νέα ανακοίνωσή μας.

Απαιτεί από το υπουργείο να σεβαστεί τα νόμιμα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και δηλώνει ότι προτίθεται να παρέμβει σε κάθε περίπτωση που παρατηρηθούν συμπεριφορές που θίγουν ή καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων.


Ο τρόπος, ο χρόνος και η πρακτική που ακολουθείται από το Υπουργείο Παιδείας και τις υπηρεσίες του για την προώθηση της λογικής του «Νέου Σχολείου» είναι προκλητικός και απαράδεκτος. Την ώρα που όλα τα σχολεία βυθίζονται στη φτώχεια και την εγκατάλειψη, στήνονται για άλλη μια φορά φιέστες απορρόφησης κονδυλίων στις πλάτες μας. Με κλειστά εδώ και ένα χρόνο ΟΛΑ τα Διδασκαλεία, με κομμένες τις εκπαιδευτικές άδειες και παγωμένο κάθε σοβαρό επιμορφωτικό πρόγραμμα, με τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και τα παιδιά μας χωρίς βιβλία, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να στήσει «σεμινάρια», τάχα επιμόρφωσης, στις πλάτες των χειμαζόμενων, από τη φτώχεια και τις περικοπές, εκπαιδευτικών, κατά παράβαση κάθε επιστημονικής δεοντολογίας και νόμιμου εργασιακού δικαιώματός τους.

Ζούμε σε μια εποχή που τα σχολεία αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα προβλήματα εξαιτίας της πολιτικής λιτότητας, σε μια εποχή που οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται στη φτώχεια και την εργασιακή ανασφάλεια, σε μια εποχή που η «παιδαγωγική συζήτηση» εξαντλείται στο ζήτημα των ρυθμών απορρόφησης των σχετικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ, σε μια εποχή που οι «καινοτομίες» εναλλάσσονται χωρίς περίσκεψη και απολογισμό.
   Τι χρειάζονται αυτά τα προγράμματα αν δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού αυτής της χώρας; Τι χρειάζεται ένα ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, αν δεν είναι ένα σχολείο που να συναντάται με τις ανάγκες των  μαθητών και των οικογενειών τους, με στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου που θα αποτελέσει το όχημα για το μετασχηματισμό της κοινωνίας στη βάση των λαϊκών αναγκών; Τι χρειάζεται να έχουμε αυτή την τεράστια ροή εκατομμυρίων, όταν ούτε ένα ευρώ δε φτάνει στα σχολεία, αλλά ξοδευέται σε αμοιβές ειδικών και συμβούλων; Σε αυτή τη διαδικασία κατασπατάλησης δημοσίων πόρων, εμείς οι δάσκαλοι δεν μπορούμε με οποιαδήποτε τρόπο να συναινέσουμε. Ιδιαιτέρως, όταν καλούμαστε ως μαριονέτες να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του προγράμματος μεταμορφωνόμενοι άλλοτε σε ευτυχείς επιμορφούμενους και άλλοτε σε σκεπτόμενους αξιολογούμενους.
Στην εποχή αυτή οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε διατεθειμένοι να παίξουμε το ρόλο του σιωπηλού συνεργού και του κομπάρσου στη διάλυση κάθε μορφωτικού και εργασιακού δικαιώματος της νεολαίας και των εργαζόμενων. Οι εκπαιδευτικοί είναι υποκείμενα της παιδαγωγικής διαδικασίας και όχι διεκπεραιωτές «παιδαγωγικών» αποφάσεων που καταρτίζονται σε γραφεία. Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων τη στιγμή που δεν έχει γίνει κανενός είδους απολογισμός αυτών που σήμερα ισχύουν και τα οποία δεν έχουν εφαρμοστεί περισσότερο από 6 χρόνια.
Σε αυτή τη φαρσοκωμωδία μιας ακόμη ψευδεπίγραφης μεταρρύθμισης δεν μπορούμε να προσφέρουμε τη συναίνεσή μας.
Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή του προγράμματος δεν μπορεί να ξεπερνά  το νόμιμο εργασιακό ωράριο. Ως εκ τούτου η σχετική «επιμόρφωση» δεν μπορεί να γίνεται σε αργίες, Σαββατοκύριακα ή μετά τη λήξη του εργασιακού ωραρίου.

Δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων και την πιλοτική λειτουργία του «νέου σχολείου» (πρέπει να σημειώσουμε πως ο ορισμός τους έγινε αυθαίρετα και με διοικητικό τρόπο χωρίς να ρωτηθούν οι σύλλογοι διδασκόντων).
Ο σύλλογός μας, σε συντονισμό με άλλους συλλόγους, θα επιδιώξει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας με στόχο την αποχώρηση από το πρόγραμμα όσων σχολείων δεν επιθυμούν την ένταξή τους.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει επιτέλους θέση εναντίωσης σ’ αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα και σταθεί στο πλευρό των συλλόγων και των συλλόγων διδασκόντων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου